Nocna pomoc i
dyżury świąteczne

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.

W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może udać się po pomoc do dowolnego punktu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, niezależnie od tego, gdzie mieszka, i do którego lekarza/pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) złożył swoją deklarację.

Dyżurujący lekarz udziela porad:

  • w warunkach ambulatoryjnych,
  • w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych),
  • telefonicznie.

Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:

  • nagłego zachorowania;
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie
  • życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty
  • nie przyniosły spodziewanej poprawy;
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

 

Najbliższe punkty:

  • WARSZAWSKI SZPITAL POŁUDNIOWY SP. Z. O. O.
    • UL. RTM. WITOLDA PILCKIEGO 99 (22) 166-92-10
  • ZAKŁAD MEDYCZNY „KAAR-MED” SP. Z O. O.
    • UL. ROMERA 4 (22) 643-04-97; 570-338-587
 
Więcej informacji:

 

Stany nagłe

Zespoły ratownictwa medycznego udzielają pomocy osobom, które wymagają natychmiastowego podjęcia medycznych czynności ratunkowych ze względu na ryzyko poważnego uszkodzenia funkcji organizmu, uszkodzenia ciała lub utraty życia tj.: utrata przytomności, drgawki, zaburzenia rytmu serca, rozległe oparzenia, uporczywe wymioty – zwłaszcza z domieszką krwi, nasiloną duszność lub ostry ból brzucha.

Najważniejsze informacje, które należy podać po zgłoszeniu dyspozytora:

  • dokładne miejsce zdarzenia (adres, lokalizacja, punkty orientacyjne),
  • powód wezwania,
  • kto potrzebuje pomocy,
  • kto wzywa zespół ratownictwa medycznego.

Należy odpowiadać na pytania dyspozytora, który potrafi ocenić czy stan zdrowia pacjenta wymaga wysłania karetki, czy też odesłania do nocnej opieki wyjazdowej lub ambulatoryjnej oraz dostosować się do jego zaleceń w zakresie udzielenia pierwszej pomocy.

Przyjęte wezwanie powinno zostać potwierdzone przez dyspozytora.

Pogotowie ratunkowe – numer alarmowy – 999

Europejski numer alarmowy – 112